Tutorial – Packshot 3D w Photoshopie. Część 1.

na_strone_tutorial

Można oczywiście próbować przygotować rendery wizualizacji w 3D Studio Max, ale po pierwsze miesięczna licencja kosztuje około 300euro, a po drugie nie wszyscy znają ten program.

Przewagą 3DStudio są na pewno szybsze i bardziej realistyczne rendery produktu, ale jako, że post dotyczy wizualizacji na potrzeby przetargu/prezentacji projektu, a nie idealnego packshotu do finalnego projektu, dlatego proponuję tańsze i łatwiejsze rozwiązanie, czyli Photoshop CC.

Można Klientowi wysłać projekt w formie płaskiej, ew. naniesionej na siatkę, ale w np. w szczególności przetargu, nie będzie to zbyt atrakcyjne.

RYS1

Plusy przygotowania wizualizacji 3D w Photoshopie.

  1. łatwiejsze nanoszenie zmian, można co prawda pracować w photoshopie i dzięki smart objectom łatwo uaktualniać wizualizację do nowszych wersji projektu etykiety.
  2. po przygotowaniu modelu, niemalże dzięki kliknięciu jednego guzika można wygenerować dowolne rzuty.
  3. nanoszenie zmian w wizualizacji po zmianie projektu etykiety jest znacznie szybsze i mniej pracochłonne.
  4. w pliku PDF prezentacji można umieścić obiekt 3d, co umożliwi obejrzenie packshotu z każdej strony i doda do samej prezentacji odrobinę efektu „wow”.

Wady.

  1. Konieczna jest znajomość modelowania 3D.
  2. Więcej nie wad nie widzę.


Pliki do pobrania.


Pobierz

A. Ustawienia sceny



Otwieramy plik StagesSet1-01-CycloramaL.psd

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.30.46



Wybieramy WINDOW/WORKSPACE/3D


Przełączamy opcje trybu 3D.


Wybieramy „SCENE”, a po kliknięciu prawym przyciskiem myszy, ADD FROM FILE.


Otwieramy plik „kremik.obj”.



W nowym oknie klikamy „OK” i po chwili tubka zostanie zaimportowana, natomiast nie będzie jeszcze widoczna przy obecnych ustawieniach.



W oknie COORDINATES  wpisujemy: X:0, Y:0, Z:0. i klikamy Move To Ground. – tubka bedzie widoczna.

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.41.28



Skalujemy tubę i ponownie klikamy Move To Ground.


Zrzut ekranu 2015-09-28 17.42.33

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.43.46



Ustawiając kamerę guzikami w lewym dolnym roku i obracając samą tubę ustawiamy preferowany widok.

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.46.49



Klikamy CTRL+ALT+SHIFT+R aby zobaczyć wstępny render. Niby jest dobrze, ale może być jeszcze lepiej.

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.51.16



B. Ustawienia oświetlenia:



W oknie 3d zaznaczamy Environment,

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.53.14


a powyżej, w Properties, klikamy Environment.

Zrzut ekranu 2015-09-28 17.55.16




Zaznaczamy IBL i importujemy nową teksturę:
Zrzut ekranu 2015-09-28 17.56.16
Zrzut-ekranu-2015-09-28-17.57



W widoku pojawi nam się nowa sfera, która możemy obracać by ustawić światło. Ustawiamy je wg. własnych preferencji.

Zrzut ekranu 2015-09-28 18.01.16


Pierwszy render pokaże nam, że mamy za jasne światła.

Zrzut ekranu 2015-09-28 18.04.46



W Properties zmieniamy Intensity na 10 i uruchamiamy render (ctrl+alt+shift+r).

Zrzut ekranu 2015-09-28 18.15.42

Jest już lepiej, ale nadal nie idealnie.



Environment zmieniamy Intensity na 30%, Softness na 90%, Opacity na 15%, dzięki czemu cienie będą miękkie i bardziej naturalne.

Zrzut ekranu 2015-09-28 21.57.56


Jako, że finalnie potrzebujemy samą tubkę, bez tła, przepaleniami na tle nie należy się zbytnio przejmować.





Koniec części pierwszej. W kolejnej części znajdzie się tutorial dotyczący teksturowania, ustawienia świateł oraz finalnego dopieszczania projektu.



Tagged with: , , , ,
Comments (0)

Be the first to leave a reply!

Add Your Comment

* required

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!